19 maj - eftermiddag

Dagens kost på kolhydratsdagen

05.30 100g havregryn, 20g o'boy, 1 knäckebröd (75g kolhydrater 25g protein)
09.00 1 päron och 10g sojaprotein (typ 5g kolhydrater och 10g protein, glömde min mat hemma :-P)
12.00 80g havregryn, 20g o'boy, 150g kyckling (60g kolhydrater, 35g protein)
14.30 80g havregryn, 20g o'boy (60g kolhydrater, 10g protein)
17.00 80g havregryn, 20g o'boy (60g kolhydrater, 10g protein)

So far: 250g kolhydrater och 90g protein ungefär.

Jag drar bort fettet nästan helt idag och ersätter med kolhydrater samtidigt som jag drar ner proteinet ganska mycket och lägger till lite mer kolhydrater utan att behöva dra upp det totala kcalintaget idag.

Så än så länge ligger jag på ungefär 1400kcal och klockan är dryga 18.05 nu. Känns bra att få äta lite kolhydrater, men nu är det nog med kolhydraterna för idag. Blir bara protein nästa mål vid ungefär 20.

Dagens benpass blev 28 set på ~80 min.... Körde 20reppare i smithböj och sedan mycket 12-15reppare och lite dropset + superset.... Uthållighet samt att jag ska "rensa" musklerna lite... Kommer ändå inte kunna bygga mer massa innan tävlingen så det blir finslipning.

Smithböj
Utfall med skivstång
Liggande lårcurl
Liggande lårcurl 1ben
Assblaster superset med
Abductor i samma maskin (tönt jag vet, men bara detaljarbete för att känna musklerna lite).
Benspark
Raka marklyft i smith

image97
Benbilder från gårdagen posering efter bröstpasset... Märker att jag måste öva på att trycka mitt "icke visande" ben bättre.. Får bra tryck i benet jag ska framhäva, men det "bakre(?)" får inte mycket spänning :-P
Men over all, det har börjat komma lite separation och massan är inte rent åt helvete, måste posera dem bättre.. Och jag vet att min överkropp dominerar benen, men jag har tid på mig att fixa det! Jag är fan bara ett barn än så länge ju!

Nu vilar jag lite och väntar på att gå ut en timmes promenad idag... Kanske hittar någon som vill hänga med ut på en runda i halvlugnt tempo då jag tränat ben (^_^) annars blir det väl någon halvkul ljudbok som får göra mig sällskap!

Ett plus till Puma som idag ökade till 160kg i benpressen och drog av 8 reps själv ;) HIGH FIVE!

Och Pumamamma.... Bättre boxer denna gången? :-)

Kommentarer
Postat av: Pumamman

o yeah, mycket snyggare underwear....
väldigt vad gryn du käkar, knastrar det inte i käften?? ^-^

2008-05-20 @ 02:52:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0