23 mars - morgon

Söndag......... Men ändå inte, är ju ledig imorgon också, så jag börjar inte jobba förens tisdag kväll klockan 21.45! Yay! Men men, skit samma, till dagens morgonträning nu.

Vaknade vid ungefär klockan 09 och såg ett sms från Puma. Hon skulle köra kondition nu på morgonen. Inte kunde jag vara sämre. Till detta kan jag nämna att Pumas pappa på något sätt lyckats ha isönder deras crosstrainer, så hon blev utan morgonkondition hemma. Istället ska hon nu bege sig till gymmet och köra kondition tillsammans med en konditionsmaskin kallad Ehlke. Men men, efter jag vaknat till liv, tvättat bort plyshtäcket från munnen och fått i mig lite frukost sprang jag ut en runda. Det blev 25 min runt om i betångdjungeln i ett vardagligt tempo.

Det var väldigt kall luft vilket gjorde det lite svårt innan jag hunnit vänja mgi vid luften, men det gick helt okej och benen lade av före lungorna. När jag kom hem efter rundan var jag inte så otroligt anfådd. Jag hade nog klarat en bra bit till, men jag känner att jag får köra lite lugnare med konditionen. Men, i sommar ska jag nog ge mig fan på att springa 5*2km i karnas utan att behöva syrgas efter rundan! Lugna puckar säger jag!

Klockan är nu närmare 11 och jag har ett armpass planerat kl 14.

Återkommer med text, och förhoppningsvis någon bild!

"Suffer now and live the rest of your life a champion" - Muhammad Ali

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0