30 mars - hela dagen

Söndag och typ vila! Eller, ja, det blev äventyr och ätardag med Puma. Dagen inleddes med en lugn och härlig frukost............... Som förrutom keso, ägg och nått sorts fitnessbröd innehöll negerbollar och choklad! :-D
image17
Efter en näringsrik frukost som denna så var man ju fit for fight för att dra ut på äventyr, dvs Nova Lund, på jakt efter träningsbyxor och linne!

Ett par nya träningsbyxor strl xxxl och fyra nya linne blev dagens inköp, och jag kände mig självklart genast starkare så fort jag fick på mig kläderna, det blev som ett anabolt hormonkaos i kroppen!

Väl hemma så blev det ju fortsatt med ätardagen och Puma tillagade en underbar kycklingpaj! (Jag stekte faktiskt kycklingen, och den blev grym!)
image18
Denna blev riktigt grym! Sjukt god, och tänka sig att det var första gången hon provade på att göra en sådan. Dolda talanger! Men åter igen, utan min kycklingstekarkunskap så hade hon nog aldrig lyckats så bra som hon gjorde.
10/10! Riktigt grym! (Kan ju nämna attt det faktiskt är nästan 3kg ost på toppen av denna paj!)

Efter en fullproppad ätardag med tillhörande äventyr blev vi lite trötta och fick slänga oss på soffan lite.
Självklart tog jag tillfället i akt att fotografera the gun show!

image19
Biceps!

Kvällen summeras på så sätt att jag åkte ner till gymmet för ett konditionspass klockan 19, och då fick puma åka hem och fortsätta sin ätardag med att äta mamma ur huset! 

Jag kanske redan nu borde be om ursäkt till Pumas lilla mamma för att jag möjligtvis kan ha spelalt en liten liten roll i att Puma blivit ännu mer fitnessfjolla än innan och kanske verkar ännu mer som en halvpsykotisk träningsnarkoman. Men misströsta inte Pumamamma! Rent fysiologiskt så klarar hennes kropp påfrestningarna över förväntan och hon har en vilja och handlingskraftighet som heter duga! Om hon sedan beter sig som ett anabolpumpad monster hemma vet ju tyvärr inte jag. Min tes lyder; Så länge ni göder henne tillräckligt hemma så ska hon nog inte utgöra någon större fara för samhället!

Tillbaks till spåret; 20 min på 12,5 på löparbandet. Dvs 4.48min/km. Så strax över 4km på 20 min. Denna gången var det jobbigare än förra gången som var 5min/km. Men åter igen, jag är helnöjd! Jag klarade det utan att dö!

Över lag, en väldigt bra söndag, väldigt skön, väldigt avslappnande och framförallt väldigt mysig kanske jag borde säga!

HCLS!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är mer än väl ursäktad... Mia har nog inte ätit så här ordentligt på länge så det är bara bra! Pajen såg smaskig ut, och Mia är bra på fixa käk, hon får eller rättare sagt tar sin plats i köksdomänerna, där hon styr o ställer. För all mat som jag lagar till oss gillar hon inte, men det gör mannen min för det mesta;) Ha de bra o glöm inte lite "mindfulness" oxå bra. Pumammman

2008-04-01 @ 23:26:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0