2 april - förmiddag

Tidig morgon för mig nu efter en jobbnatt och inte allt för mycket sömn! Men bänkpress och axlar blev det..

Bänken körde jag bara lugnt på idag igen. 115*3, 115*3, 115*5, 120*3. Gick relativt lätt och jag ser det som en inkörningsperiod just nu bara :-) Puma pumpade fint på sina 40kg idag plus att vi körde en liten pyramid som avslutning. Sedan blev det axlar!

Puma började med lite citron i blodet, dvs, hon var lite kinkig. Men hennes eminenta vilja lyckades hålla energin uppe och trots att det inte kändes så jättebra, så lyckades hon klämma av ett bra pass till slut ändå!

Jag hade lite ont i vänster axel idag så jag bestämde mig för att inte köra 100% tungt idag och sluta ett par reps före failure.
För min del, pyramider i sittande axelpress med hantlar: 32,5*10, 37,5*8, 42,5*5. Inte jättetungt, men det kändes okej i axeln.

Sedan blev det mycket lateralt supersettat med både fram- och baksida för oss båda!

+Pumas vilja, trots att det inte kändes super.
+Mitt pass trots 3h sömn.
+Att min axelstyrka är på väg tillbaks
-Min vänsteraxel som bråkade
image26
Flitiga vi är som skriver ner passen (^_^)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0