16 april - förmiddag

Rygg med Puma!
Det sparkade rumpa som vanligt!

Pumas chins blir bara bättre och bättre fast hon lagt på sig ett par kilo (^_^) Det är helt rätt, så ska man göra.
Själv ökar jag bra i chinsen också, formen är jag helt nöjd med nu och jag närmar mig mitt mål!

De resterande övningarna gick självklart också bra! Puma har fixat till formen i de flesta övningarna. Och jag har väl ökat lite smått i det mesta. Mest är jag nöjd med tanke på att jag är tillbaks på mina gamla maxvikter från tiden då jag vägde 10kg mer!

Det viktigaste idag var nog ett telefonsamtal som ägde rum ungefär 19.00 - 20.00 som jag hade tillsammans med min egen kines Marcus från lund.... Kinesen i fråga, som inte bara var min första träningspartner, utan även den som hjälpte mig ta min träningsresa till nästa nivå. Denna pojke som jag gått i samma klass med sedan fyran i grundskolan och sedan hela vägen upp under gymnasietiden pratade lite nostalgiska minnen från våra första träningsår tillsammans då tiden bara log mot oss och allt var frid och fröjd. Våran första bulk, våran första deff, våra gymnastiktimmar på gräsmattorna där äldre män alltid skulle ragga på mig och våra långa romantiska promenader.

Det jag vill komma till är faktiskt att denna pojken hjälpte mig att lösa ett av de största problemen i mitt liv genom att bara vara den kines han är och påpeka det svart på vitt........ Vi äver utvecklingsjunkies, beroende av progressionsdrogen, fast i personutvecklingsträsket............ Om vi inte utvecklas, så mår vi inte bra! Visst, det kanske gäller alla människor. Men jag tror nog att jag har gått ner mig så mycket i utvecklingsfaserna att jag lever för det.............

Jag måste utvecklas, och jag gillar tanken på att göra det!

Nu när jag vet varför jag vissa dagar kan känna den grå illaluktande sörja i livet som eventuellt kan kallas för melankoliska tankar så kan jag på egna ben repellera känslan........ För att lösa ett problem så måste man först veta vad problemet är!

Tack Chinamån! Owe you one!

Kommentarer
Postat av: Robin

Tack så mkt :) Bilder kommer och snart hägrar en deff ska du se ;)

Kommer även följa din blogg.
Mer spännisbilder!

2008-04-17 @ 08:36:22
URL: http://robinm.blogg.se
Postat av: Anonym

Yo nallen! Fan detsamma ju. Utan dig hade jag aldrig börjat träna och fortfarande vatt tjock, söt, oskuld och mörkhårig! Ge gärnet och fortsätt utvecklas din utvecklingsnarkoman så lovar jag att vi alltid kommer att ha nya erfarenheter att dela med oss till varandra ;)
Tack Dj, I owe YOU one!

2008-04-17 @ 20:28:19
Postat av: Tee

Du har väl inte glömt att utvecklas idag! =)

2008-04-17 @ 23:36:04
URL: http://teeman.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0